5 juli 2012

Geitenkaassalade met ham en krieltjes

Ingrediënten:
  • 4 el vloeibare margarine
  • 700 g panklare krieltjes
  • 1 krop sla
  • 1 appel
  • pecannoten
  • honing- mosterddressing
  • 100 g Parmaham
  • 1 plak geitenkaas


Bereiden:
In pan margarine verhitten en krieltjes in 10-12 min. bruinbakken. Sla schoonmaken, in kleine stukken scheuren en wassen. Appel schillen, klokhuis verwijderen en appel in blokjes snijden.

Sla, appel, pecannoten, krieltjes en dressing mengen en over vier borden verdelen. Van ham stukjes snijden en over sla verdelen. Geitenkaas boven sla verkruimelen.

Bron:
Gebaseerd op AH recept

Deze salade maak ik vaak op warme dagen. Ik was in de veronderstelling dat ik het hier al een keer geplaatst had, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Als je van geitenkaas houdt dan is deze salade echt een aanrader! Kies voor geitenkaas van de versafdeling of kaasboer, je proeft het verschil echt!

1 opmerking:

  1. Lijkt me lekker! Ik bewaar hem (en ga hem binnenkort maken/eten!) Ben gek op geitenkaas!

    BeantwoordenVerwijderen