29 november 2010

Leuk initiatief van Koken met Karin: 4 december nationale antipakjesavond

Karin Luiten van Koken met Karin is al een tijdje druk bezig om Nederland weer aan het koken te krijgen zonder pakjes en zakjes. Ze heeft zaterdag 4 december nu als nationale antipakjesavond gebombardeerd. Een heel leuk initiatief!

Ik probeer zelf ook zoveel mogelijk zonder pakjes en zakjes te koken en dat gaat me aardig goed af.
Als je er op gaat letten wat er soms allemaal in die pakjes zit.... En het is gewoon waar, een zelfgemaakte maaltijd is vaak net zo snel klaar en geeft meer voldoening.

Op 1 onderdeel smokkel ik echter heel vaak: ik gebruik regelmatig bouillonblokjes. Liever zou ik dat niet doen vanwege de E621(smaakversterker) die daar over het algemeen altijd in zit, maar tot op heden heb ik geen goed alternatief gevonden. Altijd zelf bouillon maken zit er niet in, dat kost gewoon te veel tijd.

Stiekem hoop ik dan ook dat deze actie helpt om fabrikanten bewuster te maken van wat leeft onder consumenten. Even zoeken op internet leert dat  heel veel mensen op zoek zijn naar een goed alternatief voor bouillonblokjes met E621. De eerste fabrikant die daar op inspeelt (en dus blokjes maakt zonder (E621) kan volgens mij rekenen op een grote schare fans!
 
Volg de discussies over de Nationale Antipakjesavond ook op Twitter: #NAPA of kijk op de blog van Karin.

1 opmerking:

  1. Hoi, ik werk zelf bij de natuurwinkel en in onze bouillonblokjes zit geen E621. Wel vaak een gistextract die de zelfde smaakfunctie heeft: umami, hartig.

    BeantwoordenVerwijderen